Dergi Satış Noktaları


Bize yazın!


Danışma Hattı




Kullanıcı girişi


Bülten


İşçi Ağı


"Kadın Kadına" Öykü


Açılmak



Gönüllü Aranıyor!


Muhabirimiz olur musun?


Akademi Formu


Haklarını biliyor musun?



Hukuk Hattı


Radyo Programı


Dosya: AşK


Linkler



Dernek Tüzüğü


Dernek Üyeliği


Reklam


Yalan söylememiş maske takmamıştı

Tanıklıklar

"Arkadaşlarımdan dinleyerek edindiğim teorik tecrübelerim, doğruyu söyleyip onur duyacağımı söylüyordu. Evet, onur duyuyorum yalandan kurtulduğum için. Ama zor bir savaş içine gireceğinizi bilin." Dün gece kimliği belirsiz kişilerce öldürülen Ahmet Yıldız iki ay önce Beargi’de yayımlanan yazısında ailesine açılma sürecini anlatırken yorulduğunu söylüyor ama zamanın her şeyi halledeceğine inanıyordu.

KAOS GL - 16/07/2008

Ahmet Yıldız. 26 yaşındaydı. Marmara Üniversitesi’nde Fizik Bölümü’nde okuyordu. Ahmet dün gece (15 Temmuz) kimliği belirsiz kişilerce otomobilinin içinde kurşunlanarak öldürüldü.

İki ay önce internet dergisi Beargi’de yayımlanan ”Yalan söyleme, maskeni çıkart ve onur duy” başlıklı yazısında ailesine eşcinsel olduğunu söylediği için yorulduğunu söylüyor ama zamanın her şeyi halledeceğine inanıyordu.

İşte Ahmet’ten bize kalan son sözler…

Yalan söyleme, maskeni çıkart ve onur duy

Blackbeary

Ben çok soru sorarım. Nedenini araştırırım her olayın. Lise yıllarında arkadaşlarımın bana taktığı lakaplardan biri “Nedenahmet”ti hatta. Derslerde kafama bir şey takıldığı anda dersi fütursuzca durdurur, sorularımla öğretmenimi ve sınıfı darlardım. Çevremdeki biriyle ilgili öğrenmek istediğim bir şey olduğunda, o kişiye özenle yaklaşır ve sorularımı dikkatle sorarım. Dinlemekten asla sıkılmamam ise karşımdaki insanları bazen yorar ama ben inatla öğrenme yolları bulurum. Yaşları benden büyük olan arkadaşlarımın kimi zaman dizine kimi zaman güzel göbeğine uzanır, kolay yoldan bilgi almaya çalışırım. Okumak zor gelir bana. Benden yaşça büyük gey arkadaşlarıma en çok soru yönelttiğim konular; uzun ilişkilerini yürütürken karşılaştıkları zorluklar ve ebeveynlerine (eğer olmuşlarsa) out olduktan sonra onlarla geçirdikleri süreçlerdir.

Birçok arkadaşımdan ebeveynleriyle yaşadıkları süreci dinledim. Teorik olarak tecrübeli olduğumu söyleyebilirim. Ve bu tecrübelerime göre benim ailem out olunmaması gereken tipte bir aile tipi idi. Babam doğulu bir Kürt ve annem de yine aynen doğulu bir Kürt olmasının yanına İslamiyet’e çok bağlı yaşamayı tercih etmiş bir annedir çünkü. Küpe takan erkeklere tepki vermek, kısa etek giyen kadınları namussuz gözüyle görmek gibi marjinal tepkileri olan bir ailedir. Daha çocuk yaştayken başlayan cinselliğimi tanıma vakaları ergenlik dönemi, yetişkin dönem derken sürekli hayatımda oldu. Ve çocuk yaşımdan lise yıllarının sonlarına kadar aileme bu vakalardan dolayı 4 defa yakalandım. Ailem durumumu çözmek istedi. Sürekli sorular sordu, sıkıştırdılar, araştırdılar. Cep telefonumu, bilgisayarımı kurcalamak, kardeşimle beraber yaşamaya zorlamak, kapılarımı dinlemek gibi ve benzerlerini çok hatırlamak istemediğim birçok olay yaşadım. Özgürlüğümü elimden almaya çalışıyorlardı durumumu öğrenmek için. Öyle bir yere geldik ki söylemek zorunda kaldım.

Söyledim. Babama. Telefonda. Şimdi bile kalp atışımı hızlandıran bir diyalogdu. Uzun zamandır gey olduğumdan emin olduğunu kardeşime söyleyen ve öğrenince bana neler neler! yapacağını söyleyen babam artık telefonda sadece şoke olmuştu. Günlerce birbirimizi aramadık. Çünkü 1. dönem başlamıştı ilişkimizde. Onlar çıkış yolu arıyorlardı. Kendi yaşamlarına benzemeyen bir hayatı olacak, kendi kurallarını benimsemeyen torunlarının olmasını engelleyen bir cinsel duruma sahip oğullarını acilen değiştirmeleri gerekiyordu.

İşim çocukları eğitmek olduğundan ebeveynlerin çocuklarını istediği modele sokmak için ne gibi oyunların oynayacağını, hangi maskeleri takacağını çevremdeki insanlardan biraz daha fazla biliyor olmam bu oyuna benim biraz daha önde olarak başlamamı sağlamıştı. 8 ay kadar yüz yüze görüşmedim ailemle. Görüşmeden geçireceğimiz zamanın onların durumumu kabul etmelerini sağlamasını bekledim. Ama böyle bir şey olmadı. İnançları, örfleri ve ananeleri ahlaksal olayları kendi iç dünyalarında bile tartışmaya asla izin vermeyen cinsten korkular oluşturmuş cinstendi.

En çok sevgiyi koz olarak kullanmaya çalıştılar. Benim durumuma üzüldükleri için işleri bozulan babam! Durumumu kaldıramayan kardeşim, üzüntüden kilolar kaybeden annem gibi silahlar doğrulttular. Her şey telefonda gelişiyordu halen. Telefonda görüştükleri oğullarının işlerinin nasıl olduğu, sağlık sorunları olduğunda kimin ilgilendiği, neler hissettiği gibi şeyleri sorgulamayan ailem her telefon görüşmesinde bir süre konuştuktan sonra herhangi bir bahane bulup hemen bir silah doğrultuyordu bana değişmem için. Ya annem 1 kilo daha kaybetmiş oluyordu, ya küçük kardeşimin bu durumumu öğrenmiş olması onu çok etkilemiş ve bir uykusuz gece daha geçirmiş oluyordu ya da babam hüngür zangır ağlıyordu benden dolayı. Yahu hani o kadar sigara içerken sigarayı bırakmıştım? İrademe hani sahip biriydim? Dolayısıyla ben bu illeti de bırakabilirdim? Bir doktor varmıştı yaşadığım metropolde. Babam gelecekmişti gidecekmiştik o doktora. Ve beni tedavi edecekti.

İsteyeni tedavi edermişti. Hastalıkmıştı gey olmak! Anlattım onlara. Yok, kardeşim değil… Hastalık değil bu. Gey olmak insanların ela gözleri olması, siyah saçları olması, kıllı olması, ayrık parmaklı veya birleşik parmaklı olması gibi genlerle taşınan bir özellikti. Dinliyorlardı. Çünkü görüşmemi istedikleri psikologun hastalarından biri arkadaşım çıkmıştı.

Doktor, arkadaşımın gey oluşunun hastalık olmadığını kabul etmişti karşısında İSTİSMAR EDEMEYECEĞİ biri olduğunu görünce! Doktora girmeyi refüze edebilmiş, anlatabilmiştim gey olmayı. Sigarayı bırakmak gibi bir yaklaşımla bana yol göstermemeleri gerektiğini de söyledim ve anlattım. Birer defa yüz yüze görüştüğüm ebeveynlerimle görüşmelerimizden sonra anladığım şey kendi inanç ve ananelerine göre yaşamamın, benim içinden gelen mutlu olduğum şekilde yaşamamdan çok daha üstün olduğuydu. Asla vazgeçmeyeceklerdi.

Görüşmemizden sonra da silahlar doğrultuldu. SMS’ler geldi, aramaların ardı arkası kesilmedi. Ben ailemi kazanmak istiyordum. Dostum olarak yaşamımda olmalarını istiyordum. Ama sanırım vazgeçmek daha doğru. Onların bu konudaki düşüncelerini değiştirmek istemem ne kadar haklı bir istekti ki onlar da aynısını benden isterken? Bir taraf vazgeçmeyecek, vazgeçmemelerimiz ise sadece huzursuz görüşmeler yaşatacak bize. Sanırım yine zamanın gücüne inanmak ve görüştükçe ağlatan iletişimlerimizi azaltmak zorundayım. Evet, inanıyorum zaman halledecek. Bir süre daha AİLESİZ kalmalıyım.

Arkadaşlarımdan dinleyerek edindiğim teorik tecrübelerim, doğruyu söyleyip onur duyacağımı söylüyordu. Evet, onur duyuyorum yalandan kurtulduğum için. Ama zor bir savaş içine gireceğinizi bilin ve söylemekten her zaman kaçının derim, ailenizin sizi anlamasının zor olacağını zannediyorsanız.

Kaynak: Beargi, Mayıs 2008, Sayı 28

yeni yorum ekle

ahmet semboldür
Submitted by Anonim on Pazar, 17 Ağustos, 2008 - 20:15

gazetelerden okuduğum kadarıyla sevgili Ahmet YILDIZ aile kurbanı olmuş,yani bir nevi töre cinayeti! bu talihsiz olay biz eşcinsellerin yaşadığımız bu yüzyılda hala kabullenilmediğimizi işaret etmektedir ne yazık ki. ve ben biliyorum ki mantaliteler değişmediği müddetçe de bu olayın benzerlerine maruz kalınacak. Ahmet ülkemizdeki eşcinsel onurunun bir sembolüdür.

cevapla


yorumlarımızla ahmeti tekrar öldürmeyin
Submitted by Anonim on Salı, 22 Temmuz, 2008 - 19:47

canlar, ahmet öldü, sanki sıradan bir ölümmüş gibi karşılıyoruz olayı. sanki militarist, ataerkil, homofobik düzen tarafından öldürülmemiş gibi yorumlarda ya istiklal ya ölüm, şehit olmak gibi tam da ahmeti öldüren zihniyeti besleyen yorumlarda bulunuyoruz. ahmet eşcinsel olduğu için öldürüdü. ahmet bir nefret cinayetine maruz kaldı. ahmetin ailesi urfada kürt bir aile olmak yerine istanbulda beyaz türk bir ailede olabilirdi. onlarca eşcinselin ailelerinin zoru ile tedaviye zorlandığını biliyoruz. bu yüzden bu cinayeti başka fobilerimizi beslemek için malzeme yapmayın. en azından ahmete olan saygımız bunu gerektirir. ki bu cinayet kararı bir aile tarafından verirse bile, ahmetin ailesini ahmeti seven insanların olduğunu ve onlarında acı çektiğini unutmamak gerekir. ahmet bizim olduğu kadar onlarında evlatlarıydı..

cevapla


yorumlara ilişkin
Submitted by Anonim on Salı, 22 Temmuz, 2008 - 19:42

arkadaşlar, lgbtt örgütler ve türkiye ayıları cinayetin gerçekleşmesi ile birlikte sürece dahil oldular. özellikle türkiye ayılarından arkadaşlar hem bizlere düzenli olarak bilgi verdiler hem de ahmet'e sahip çıkmak için ellerinden geleni yaptılar. yorumların bazılarında eşcinsel örgütlerin ahmetin olayı sonrasında ortaya çıkmamamıza ilişkin eleştiriler geldi. ancak lgbtt örgütlerdeki insanlarında sizin gibi benim gibi eşcinsel olduklarını unutuyoruz. sizlerde bu örgütlerde çalışabilirsiniz. bunu neden yapmadık sorusunun doğru bir soru olmadığını düşünüyorum. bunun yerine bunları, bunu neden yapamadık sorularını sormamız gerektiğini düşünüyorum. ve bir kaç gündür, benim aklımda tek bir soru var. ahmet biz seni koruyamadık. neden koruyamadık... sevgiler

cevapla


yazik ettiler.. yaziklar olsun ...
Submitted by Anonim on Salı, 22 Temmuz, 2008 - 16:17

zihniyetleri nedir? dusunuyorum.. ama mantigini cozmek cok guc. bu bir teror bu bir aile cinayeti veya homofobi (herneyse). ama biz Ahmet'ler asla yilmayiz. sansim var ki anlayisli bir ailenin cocuguyum. herkes bizleri kabul etmek zorundadir. biz yerden bitmedik.. herkes ana yavrusudur. agac kavugundan turemedik.

siddetle kiniyorum escinselere yapilan saldirilari ve cinayetleri.

mekanin cennet olsun Ahmet.

Meric !

cevapla


üzüntü
Submitted by Anonim on Salı, 22 Temmuz, 2008 - 14:38

üzgünüm

cevapla


üzgünsün ama ben de
Submitted by Anonim on Salı, 12 Ağustos, 2008 - 19:31

üzgünsün ama ben de üzgünüm ve bu gerçeği bir harekata dönüştürmeliyiz. bunun için birşeyler yapmalıyız diye düşünüyorum ayrıca öldürülen ahmet kardeşime çok çok üzülmüştüm gazetedeki ölüm haberini okurken onun o cansız bedeni sedyedeyken aşağıya doğru sarkan eli benim yüreğimi parçalamıştı arkadaşlar...off üzgünüm ya etkinlik konser yüzbinlerce milyonlarca insanla beraber bir yürüyüş tepki koyabiliriz. bunun için çalışşak bence herşeyi yapmış olacağızzz şu anlık herkese selamlar ahmet kardeşime de allahtan rahmet diliyorum ona şu an yapılacak en iyi şeyin ruhunu fatihalarla ihlas sureleri ile şadetmek olur sayın arkadaşlar.......

cevapla


aklıma geldikçe ağlıyorum gizli gizli her yerde
Submitted by Anonim on Salı, 22 Temmuz, 2008 - 13:09

ağlıyorum çünkü çok şeyler paylaştık onunla dosluğunu, arkadaşlığını,sırdaşlığı, bir parça kuru ekmeği. O ölmedi hep yanımızda ve hep bizimle olacak. SADECE LANET EDİYORUM. NAMUS KANLA TEMİZLENMEZ

cevapla


YIDIZI KAYDI
Submitted by Anonim on Pazartesi, 21 Temmuz, 2008 - 23:33

Allah rahmet eylesin.Çok üzüldüm.Okuyanlar ve tanıyanlarıda cok üzülmüş malum.Onlara da sabır diliyorum.Üzüntü ve acılarına öfkelerinide katmışlar,onları anlaya biliyorum fakat hedefi çok doğru bulmadım.Yıldız'ın yorumları okuduguna uzüldüğüne inannıyorum ki bu içimi daha da çok acıtıyor.(" sanırım vazgeçmek daha doğru. Onların bu konudaki düşüncelerini değiştirmek istemem ne kadar haklı bir istekti ki onlar da aynısını benden isterken?") ifadesiyle Ahmet ailesini üzmek isdemediğini çok iyi dile getirmiş.ailesine yönelik tüm eleştiri ve kızgınlıkların tek hak sahibinin Ahmet olduğunu düşünüyorum.Eminim kimsenin ailesine bi söz edmesine Ahmet hiç razı olmıyacakdı ve eminim kendisi de ailesine kızmıyor sadece cok üzülüyordu. Ahmet'in ailesine de baş sağlığı diliyor ve Ahmet'in yüreginde elinde taşıdığı mucadele bayragına sahip çıkmalarını öneriyorum.Böylece başka ciğerlerin yanmaması adına hizmet ederken,özlenen bir yolçatında Ahmet'lerine tebessüm edebilecekler. Aile ve yakınlarımıza açılmadan önce,gay kimliğimizle barışık olduğumuzdan yüzde yüz emin olmalıyız.Gay yaşantımızı öncelikle kendi içimize sidirmeliyiz. ONUN KENDİ TERCİHİ fikrinin samimiyetine inanmıyorum.Zira bunu söyleyenler oğulları için kesinlikle ALLAH ESİRGESİN diyorlar.Kaldı ki evli ve oglu olan gay arkadaşlarımızın dahi ALLAH ESİRGESİN dediğini düşünecek olusak. Ahmet'in ruhunun şadolmasını dilemekle yetinmiyelim arkadaşlar.Özelimizi ayrı tutup,nunus kımliğim gay kimligim bütünlüğünü sağlayıp kendimize bir boy aynasında bakalım.Haklarımızı ararken baskalarının haklarına saygı göstermenin bir yurttaşlık görevi olduğunu unutmayalım. 21/07/2008 VEDAT ÖZDEMİR KRALCHPLAK

                           
    

cevapla


nasıl yani....
Submitted by Anonim on Salı, 22 Temmuz, 2008 - 16:18

hangi suç onun ölmesini mazur gösterebilir, yazdıklarınla ne demek istediğini anlamak gerçekten zor.. ailesine ahmet kızmaz kızamazdı, ama bizler kızabiliriz.. yerden yere vurabiliriz, cenazesini almaya gelmemeleride onların bunu üstlendiğini gösteriyor zaten.. söylemeseydi anlatmasaydı oğullarının farklı olduğunu, hatta sürekli kızlarla birlikte düşüp kalksaydı, onu genede öldürürlermiydi sence. sen namusumuzu kirlettin derlermiydi. ahmet sadece erkekleri sevdiği için öldürüldü. ailelere açılmak yada açılmamak kişisel nedenlerle farklılık gösterir yada aile yapılarına. ama ahmet en zoru seçmiş öyle bir aileye açıklamış kendini.. ne söylesek boş.. artık o yok.. gitti sevgili ADONİSİMİZ .....

cevapla


Hiç bir canlının
Submitted by Anonim on Perşembe, 24 Temmuz, 2008 - 22:22

Hiç bir canlının öldürülmesi tasvip edilemez. Allah'ın verdiği canı ancak Azrail alır. Aileye açılmanın herkes için farklı bir süreç gerektireceği konusunda da sizinle hemfikirim. Rahmetli Ahmet'in bu süreç içinde gösterdigi kararlılığı dürüstlüğü son derece takdir ediyorum. Dahası bizler için en büyük tehlike ve ENGELİN gizli eşcinseller olduğunu düşünüyorum. Sizin anlamakta güçlük çekdiğinizi soylediğiniz noktada, rahmetli "ailesine kızmaz kızamazdı" diyerek siz de benimle hemfikirliğinizi açıkca ifade etmişsiniz. Hemfikir olamadıgımız Ahmet'in hiç istemediği bir şeyi yapıp ailesine yönelik agır olmaktan öte sözler sarfetmek. Şiddete karşı çıkarken, sevgi saygı için mucadele ederken, bu sözlerle bir yere varamayız. Ahmet'in gururla taşıdığı mucadele bayrağını devralıp; azimle kararlılıkla yılanı deliginden çıkarmak yöntemiyle, taşımaya devam etmeliyiz. Ahmet'in ruhu ancak o zaman şadolacaktır. Toplum eşcinselleri ne kadar ve nasıl tanıyor? Kendimizi ne kadar tatıtabiliyoruz? Sizin ifadenizle "ne söylesek boş" değil. Dolu söyleyip toplumda hakettiğimiz yeri almak için; Ahmet'in kaldığı yerden devam edmeliyiz... Vedat ÖZDEMİR KRALCHPLAK

    

cevapla


sadece ahmeti öldürmediler!!!!
Submitted by Anonim on Cumartesi, 26 Temmuz, 2008 - 18:10

Sevgili Vedat ÖZDEMİR... ne söylersek boş... dememdeki anlam sadece burada birbirimize ne söylesek boş anlamındaydı, havanda su dövmekten öteye gitmeyen bir ifade olarak gördüğümden. yoksa, dolu dolu söylemek gerektiğini elbette biliyorum, ama yinede buradaki konu cinayet, ve sebebi ise kan donduran cinsinden, elbette ahmetin ailesinde onu sevenler vardı, üzülenler hayatı kararanlar var halada, lakin ahmetin ölüm emrini verenler sadece ahmeti değil, kardeşlerini ve onu sevenlerinide öldürdü.!! Gizli eşcinseller konusu ise çok fazla komplike bir konu, tehlike olarak ben görmüyorum. Öyle olmak zorunda olduklarını biliyorum , türkiye töre cinayetlerine eşcinseller içinde bir hane açtıysa, gizli olanlarda kaybedecekleri şeyleri düşünüp daha fazla kapanacaklar. Siz adınızı buraya yazmakla bile bizlerin yapamadığı ve hiç bir zaman yapamayacağı kadar onurlu bir davranış sergileyerek zaten bu riskleri almışsınız ve gögüslemek üzere savaşmaya hazırsınız, o yüzden tabiri caizse sizin gibiler eksilmesin başımızdan. Ama ahmetler bu dünyadan kopartılırkende bu emri verenleri sadece vicdanı ile başbaşa bırakmak yetmemeli bizlere..

cevapla


KARŞI ÇIKAN HER BEYİN KAZANILMALI
Submitted by Anonim on Pazartesi, 28 Temmuz, 2008 - 13:37

Sevgili Vedat diye başlanız içimi ısıttı. Çok teşekkür ederim sevgili arkadaşım. Bu sıcaklığın sevgiye özlem olduğunu biliyorum. Bu dergiyi okumakla bile o havanda neler dövdüğünü hiç hafife alma. Sevgisizlikden ve sevgimizi yaşayamamakdan nadasa bırakdığımız yüreklerimizde neler üretebileceğimizi düşünerek başlamak ve bu başlangıcı o havana koymakdan söz ediyorum. (Gizli gayler ortaya cıkın)gibi bir çagrıyı elbette tasvip etmiyorum. Gizlenmekden şikayetim, toplumdaki karşı çıkışlara hizmet edip bindikleri dalı kesmeleri. Bir anlamda mücadeleye engel olmaları. Karşı çıkışlara gizlide kalmak adına hemfikir olmak yerine Özgun demokrat sevgi yaşama hakkı saygı duymak konularındaki düşüncelerini dile getirmelerini bekliyorum. Karşı çıkan her beyin kazanılmalı. Bu sadece gaylere düşen bir vazife değil, her aydının görevi olduğu için, bu konularda fikir beyan edmek kişinin gay olduğu düşüncesini yaratmayacaktır. yeni kuşakların huzur ve mutluluk içinde yaşayacağı yerlere giden bu yol inşaatında, seninle çalışmak alnımızın terini silerken karşılaştığım gözlerine gülümsemek istiyorum. KRALCHPLAK

cevapla


ağlıyorum
Submitted by Anonim on Pazartesi, 21 Temmuz, 2008 - 20:40

Ahmet ne kadar da güzelsin. neden bunu yaptın neden soyledin. gözyaşlarımı tutamıyorum. bu kadar dürüst olmak zorunda mıydın? Bu kadar eğitimsiz cahil bir toplumda hele dogulu bir aileye sahipken eşcinselliğini keşke açıklamasaydın keşke daha uzun yıllar bizle yaşasaydın. seni hiç tanımadım ama sanki kardeşimmişsin gibi seni özlüyorum bu acıyı içimde hissediyorum.

cevapla


tek kelımeyle lanet olsun
Submitted by Anonim on Pazartesi, 21 Temmuz, 2008 - 18:16

tek kelımeyle lanet olsun torenıze de sıze de. ben turkıye'de yasamak artık gercekten ıstemıyorum. ahmet senı tanımıom ama acım cok derın bızım gıbı gey ınsanlara allahtan rahmet dılıoomm

cevapla


sözün bittiği yerde.....
Submitted by Anonim on Pazartesi, 21 Temmuz, 2008 - 16:37

hangi ideoloji, hangi ahlak, hangi töre senin hayatından daha değerli olabilirdi.. Nasıl bir töredir ki, nasıl bir ahlaktır ki doğurduğun, üzerine titrediğin, ilk adımlarında ilk anne ilk baba dediğinde göklere uçan bir anne baba nasıl bir zihniyetle o yavrunun ölüm emrini verebilir. Arındınız mı bu utançtan, temzilendimi aşiretinizin üzerine düşen karabulutlar...? hayır elleriniz evlat kanıyla kirlendi, iki cihandada artık rahat yok size, bu acıya nasıl katlanabiliyor o yürekleriniz, kokusunu, sesini, özlemiyormusunuz acaba, evde kalan eşyalarının yüzüne nasıl bakabiliyorsunuz, diğer çocuklarınızı da öldürdüğünüzün farkındamısınız, onlarda demiyorlarmı Ahmet yerinde ya biz olsaydık...

cevapla


ben aileme açık değilim,
Submitted by Anonim on Pazartesi, 21 Temmuz, 2008 - 11:44

ben aileme açık değilim, böyle bir korku taşıdığım için. beni ben olduğum için sevseler olmaz mı?

anne ben oğlun, eşcinselim, geceleri kiminle uyuduğumun hiçbir önemi yok anne. topluma göre değil kendime göre yaşıyorum anne, benim mutluluğum önemli, toplumun huzuru değil anne. sen de beni dışlarsan ben kimsesiz kalmaz mıyım?

cevapla


TOPLUMUN HUZURUDA ÖNEMLİ
Submitted by Anonim on Pazartesi, 21 Temmuz, 2008 - 23:49

Topluma göre değil kendine göre yaşamana bir diyeceğim yok.Bu senin hakkın ancak toplumun huzuru da çok önemli.Kendine göre olan yaşam tarzını özünü koruyup toplumu rahatsız eden faktörlerden bıraz arındırsan??? nedersin.

sevgı ve selamlar.sadece bir öneri.ben seni seviyorum... KRALCHPLAK

cevapla


"Birileri birşeyler
Submitted by Anonim on Pazartesi, 21 Temmuz, 2008 - 02:32

"Birileri birşeyler söylesin Şu vefasız insanlara Nasıl nasıl nasıl... Nasıl katlanılir?... "

Ahmete Allahtan rahmet sevdiklerine sabirlar diliyorum...

cevapla


AİLEYE TESEKKURLER...
Submitted by Anonim on Pazartesi, 21 Temmuz, 2008 - 01:25

Bu yazım ibreti alem icin yayınlanmamalıdır.

Sevgili Ahmet in ailesi, Size suanda yazmakta oldugum bu ilk mektupta sizlerle birseyler paylasmak istedim.

Ben Marmara Universitesi Ingilizce İktisat ogrencesi olarak basladıgım universitme hayatıma ama malesef gay oldugum icin rahat edemedim.Ben sanslıydım ve gAy oldugumu bilen ailem beni New York a yolladı.Burda cok guzel bir egitim ve cok onurlu ve duzenli bir gay hayatım oldu.Simdi buyudum 34 yasındayım ..sizin tabirinizle okudum adam oldum.Ama bugun Ahmet in haberi gelince birseyi anladim.Sizler adam olamamıssınız.

Degerli aile oglunuza bunu yapan her kimse o kendini bilir onu tebrik ediyorum.Cunku artık sessiz kalamayacagımızı bize hissettirdi.Bir Ahmet gitti ama arkasından da binlerce Ahmet oldugunu bilmiyordunuz ama artık sizde ogreneceksiniz.

Kaos dergisine sesleniyorum ben sizler icin herseyi yapmaya hazirim taki Ahmet in bu gereksiz akan kanı turk gay aleminin gelecegine bir parıltı olarak donmesi sartıyla...

Ahmet cim..Biz senin yanındayız sen bir sehit gibi cok serifli bir meselinin yolunda katledildin ama sen bizim en kutsal liderimiz olarak gonullerimizde hatırlanacaksın.Huzur icinde uyu birtanem...

Saygılarımla, Bora Azak

cevapla


ahmet"e
Submitted by Anonim on Pazar, 20 Temmuz, 2008 - 19:59

mekanin cennet olsun.. seni cok özleyecegim..

cevapla


...göçüp gittiğin
Submitted by Anonim on Pazar, 20 Temmuz, 2008 - 12:47

her bir araya gelişimizde seni anmayız büyük ihtimalle. ama senin arkandan toparlanmak için herkez kabuğuna çekildi cücük beyinli tosbağa. keske diyesi geliyor insanın. keske ölmeseydi.

18 yaşında seni ilk gördüğüm andan göçüp gittiğin şu güne kadar hep aynıydın. o muzip alaycı bakışın, meraklı ağzın, heyecanlı cümlelerin, iyiki bir şekilde girdin hayatımıza ADO. Kediciğin eve geldiği ilk gece sende vardın. şimdi kediciğe dokunukca seni anımsıyorum.

bir yerlerde sevdiklerimizin nefes aldığını bilmenin mutluluğunu yaşamaktansa onlara seni seviyorum diyebilmeyi öğrenmeliyiz sanırım. iyiki vardın. iyiki varsın... sevgiler ADONIS.

cevapla


Lambdaİstanbul Aile Grubu
Submitted by Anonim on Pazar, 20 Temmuz, 2008 - 11:56

Sevgili Ahmet,

Ölüm haberini acıyla öğrendik. Diyorlar ki eşcinsel olduğun için zaten bir zamandır ailenden tehditler alıyormuşsun, hatta daha da fazlası, bu cinayeti ailenin düzenlemiş olabileceği ima ediliyor ... bunu aklımıza bile getirmek istemiyoruz...

Biz çocukları eşcinsel / biseksüel / travesti / transseksüel olan bir grup ebeveyniz ve diliyoruz ki bu topraklarda cinsel yönelimi ve cinsiyet kimliği ne olursa olsun insanlara yöneltilen şiddet artık son bulsun.

Diliyoruz ki aileler çocuklarına sevgiyle yaklaşıp, bu durumun bir hastalık olmadığını öğrensinler, daha çok okusunlar, daha çok dinlesinler... Diliyoruz ki basınımız "eşcinsel gencin sonu" gibi başlıklar atmasın artık...

Biliyoruz bunu söylemek seni kaybetmiş olmamızı değiştirmeyecek ama bilmeni ve bilmelerini isteriz ki ailelerine açılan tüm eşcinsel / biseksüel / travesti / transseksüel bireyler ailelerinden nefret ve şiddet görmüyorlar.

Bilmiyorlar ki çocuklarını reddeden aileler aslında kendilerinden kaçıyorlar ve çok daha zengin bir yaşamı kaçırıyorlar.

Hoşçakal Ahmet... Eğer ki nefret suçuna ya da namus cinayetine kurban gittiysen, umarız ki sonuncusu olursun...

Lambdaİstanbul Aile Grubu

cevapla


başımız sağ olsun
Submitted by Anonim on Pazar, 20 Temmuz, 2008 - 01:48

Allah rahmet eylesin ve günahlarını affetsin bende bir eşcinselim ve durumumu benim ağlem de biliyo. çok tepki verdiler ama nabcaklar başka çareleri yok beni kabullendiler. keşke ağmedin ağlesi de oğullarını kabul etselerdi sırt çevirceklerine sarılsaydılar ona. ne oldu olan oğullarına oldu dilerim allahtan bir daha böyle şeyler yaşanmaz hepimizin başı sağolsun

cevapla


Haberi cok uzulerek okudum.
Submitted by Anonim on Cumartesi, 19 Temmuz, 2008 - 22:21

Haberi cok uzulerek okudum. eger varsa tanridan kendisine rahmet, sevdiklerine sabir ve ailesine ise kapasiteleri varsa vicdan diliyorum. Su anda bencilce olsa da biraz kendi deneyimimden bahsetmek istiyorum. Aileme acilali bir yil oldu. annem abim ve ablam biliyor. durum babamdan saklaniyor. Sahsen tehdit almadim. babam ogrense bile bir namus cinayeti durumu olacagini dusunmuyorum. abim benimle konusmayi kesti, ablam beni artik hayatinda istemedigini belirtti ve annem bana bir kere "keske sehit olsaydin daha az aci cekerdim, en azindan gurur duyardim" dedi. Artik beni sevdiklerine inanmiyorum. su anda turkiye disinda yasiyorum. Artik hicbirseyin eskisi gibi olmayacagini iliskimizin ozellikle abim ve ablamla eskisi gibi hicbir zaman olamayacagini dusunuyorum. Umarim annem bu haberi okur ve beni ne kadar yaraladiginin, konusmayarak beni cezalandirdigini sanarak beni ne kadar uzdugunun farkina varir. Umarim katilleri yakalanir ve cezaevinde senelerce surunur. Umarim abim bu haberi okur ve aklina bu tip senaryolar geldiginde neler olacagini gorur. Butun abilerden butun "abi"lerden kurtlar vadisi polatindan fetullahci abilere kadar nefret ediyorum. Bu ulke sizden yeteri kadar cekmedi mi? Pipanin kani kurumadan ahmet'inki eklendi. Basimiz sagolsun

cevapla


anne umarim bunu
Submitted by Anonim on Cumartesi, 19 Temmuz, 2008 - 22:02

anne umarim bunu okuyorsundur... bana keske sehit olsaydin demistin. cok icim aciyor cok...

cevapla


ahmet .
Submitted by Anonim on Cumartesi, 19 Temmuz, 2008 - 21:43

dünyaya getirdiler. büyüttüler , istedikleri ! gibi olmadı yok ettiler. evet sadece bu . bunu yaptılar ahmete. bastan belirledikleri evlat tanımlamasının dışında duran ahmeti sadece bir escinsel olarak gördüler.. cenazeyi iki üç gündür sormayan sorusturmayan mantık , evlat denildiğinde akıllarına nelerin geldiğini göstermiş oldular.. onlar evlatlarını öldürdüler. ONLAR EVLATLARINI ÖLDÜRDÜLER.

Ahmet kibarca incitmeden cevap veren tavrın gülümseyen yüzünle hatırlıcam seni.. electrocub

cevapla


Adonis veya Blackbeary! Ahmet
Submitted by Anonim on Cumartesi, 19 Temmuz, 2008 - 21:42

Bir çoğunuzdan çok daha fazla şey ifade ediyordu benim için. Hayatında bazı şeyleri en son benimle yapmıştı. En son benim doğum günümü kutlamıştı ve en son bana hediye almıştı. Bana hiç surat asmazdı, hep güler, güldürmek isterdi. Ahmet der demez yanımda biter, beni hiç yalnız bırakmazdı.Bir kere yalnız bırakmıştı, bu bana çok koymuştu. O kadar seviyordum ki onu, beni bir kere yalnız bırakınca küstüm ona. Yıllarca küsmüştük. Konuşmamıştık. Çok kızmıştım ona. Beni o kadar çok seviyordu ki, beni tekrar abisi olarak görmek için çok çabaladı, hiç pes etmedi. Onunla tekrar barışmış olduğuma o kadar sevinçliyim ki. Kardeşim ile küs ayrılmadık. Benim kardeşim yoktu. Bana abi abi diye diye kendisini bana kardeş etti. O benim için o kadar çok şey yaptı ki, benim onun için yaptıklarım aslında hiç kalır. Onu çok özleyeceğim. Bir gün ona "Oğlum ben ölürsem kefenimi sen sar tamam mı?" demiştim. Nereden bilebilirdim ki onu kefen içinde görmek bana nasip olacak. İnanmak istemesem de o fiziken aramızdan ayrıldı. Benim için ayrı bir hüzün... Benim doğum günüm, kardeşimin ayrılık günü oldu. Allah sevenlerine sabır, düşmanlarına kahır nasip etsin.

cevapla


KALBİMİZE OUT OLDUK...
Submitted by Anonim on Cumartesi, 19 Temmuz, 2008 - 16:13

ASLINDA TOPLUM OLARAK DAHA DOĞRUSU GAY TOPLUMU OLARAK Kİ BİZİ ÖYLE SINIFLIYORLAR... TEPKİSİZ KALDIK... HAKLARIMIZ İÇİN MEYDANLARDA GÜR SESİMİZ ÇIKMADIĞI GİBİ TÜRKİYEDE YENİ BİR AKIMIN BAŞLANGICI SAYILACAK EŞCİNSEL TÖRE CİNAYETİNE TEPKİSİZ KALDIK... NE RESMİ KURUMLARDAN NE DE BİZİM DERNEKLERİMİZDEN BİR TEMSİLCİMİZ BİLE ÇIKIP HAKLI TEPKİSİNİ, TOPLUMA BİZİM NE OLDUĞUMUZU, NE YAPTIĞIMIZI, KISACASI BİZİM DE SIRADAN VE SADE BİR İNSAN OLDUĞUMUZU ANLATAMADI... ÜZÜLÜYORUZ AMA SADECE KENDİ DÜNYAMIZDA EŞCİNSEL PENCEREMİZİN İÇİNDE ÜZÜLÜYORUZ... OUT OLMAYI SADECE KENDİ DÜNYAMIZDA BECEREBİLİYORUZ...

DEĞERLİ ARKADAŞIM AHMET İÇİN TANRIDAN RAHMET DİLİYORUM... UMARIM TÖRE CİNAYETİ, EŞCİNSEL CİNAYETİ GİBİ SAÇMA TABİRLERLE YAZILMIŞ BÖYLE ÇİRKİN HABERLERLE KARŞILAŞMAYIZ...

TEŞEKKÜRLER...

ALEX ERMANİ

PARAMEDİCAL TECNİCİAN

cevapla


ahmet yıldız
Submitted by Anonim on Cumartesi, 19 Temmuz, 2008 - 14:15

cok uzuldum,

kendisini tanimadim.

topragi bol olsun,

sevdiklerine sabir dilerim.

zamaninda tanisip muhabbet ettigimiz baki kosar aklima geldi.

icimden isyan etmek geliyor,

cevapla


Bir Dostun Ardından...
Submitted by Anonim on Cuma, 18 Temmuz, 2008 - 22:33

Sevgili Ahmet... Sana "civelek" derdim kızardın... Civeleğim benim baharında toprağa gittin... Yeşil iken her taraf, sen soldun yapraklar gibi son baharında... Düştün Toprağa...

Bir Dostun Ardından

Bir Temmuz gecesi gösterdi yüzünü o siyah rüzgar

Seni bizden koparırken, asfalt zeminlere düşen

Yüreğinden dökülen kan damlaları kaldı hatıran

Hayatının baharı derken, son baharını yaşadığını kim bilirdi

Başın bulutlar üzerindeyken, bedeninin de bulutlara erişeceğini

Söyleseler inanırmıydı bunca peşinden ağlayan insan

Lanet olsun o kurşunu sıkan ellere ki sızlasınlar

Lanet olsun seni bizden alan o siyah rüzgara ki

Reva gördükleri kan denizde boğulsunlar

15/07/2008

New-GHB®

Mersin

cevapla


Ahmet'i tanimadim ama...
Submitted by Anonim on Pazar, 20 Temmuz, 2008 - 01:41

AHMET'I TANIMADIM AMA DUN GAZETEDE HABERI GORUNCE COK UZULDUM. INSANLARIN BU KADAR VAHSI OLUP GENCECIK BIRINE KIYMALARINA, OZEL HAYATLARI VE TERCIHLERI YUZUNDEN AILELERIN KENDI CANLARINI EVLATLARINI GOZDEN CIKARABILECEGINE, HALA GERI KAFALILIGIMIZI GORDUGUME VE AHMET ICIN ELIMDEN, ELIMIZDEN BIR SEY GELMEMESINE COK UZULDUMM AHMET HUZUR ICINDE UYU...

cevapla


anonim
Submitted by Anonim on Perşembe, 17 Temmuz, 2008 - 22:29

Utanç Nerede Başladı, Nerde Bitti?

Ahmet Yıldız öldürüldü. 26 yaşında bir gençti. Eşcinseldi. Ailesi eşcinsel olduğu “herhangi gerçeği” ile barışamamıştı bir türlü. Barışamamakla da kalmamıştı; Ahmet’i tehdit ediyordu bu sözüm ona aile. Ahmet Yıldız, ailesi kendisini tehdit ettiği için suç duyurusunda bulunmuştu savcılığa.

Ahmet Yıldız öldürüldü. 15.7.2008 tarihinde. Kurşunlanarak otomobilinde. 17.7.2008 İki gün geçti. Ahmet’in ailesi cesedini adli tıptan almadı. Ahmet eşcinsel diye utanan ailesi, Ahmet’i öldürdükleri için, öldürüp cesedini de adli tıp morgunda bıraktıkları için utanıyor mudur acaba? Eşcinsel oğullarını yok etmeye çalışan aile, o çoooooooooooook değerli soyadları da eklenmiş bir şekilde, Ahmet’in adı pek çok gazetede, tüm bu bilgilerle yer aldığında kendilerini ne denli başarısız, ne denli boş bir işe alet olmuş hissetmeli acaba? Ahmet neden öldürüldü peki? Utanç nerede başladı, nerede bitti?

Oğullarının kanını ellerine, yüzlerine bulaştırdılar… O çooooooooooooooook değerli soyadlarından eşcinsel olma lekesini (!) temizlemeye çalışırken, her yerlerine bulaştırdılar Ahmet’i olanca eşcinselliği ile? Var ettiklerini, yok ettiler, yok ettiklerini ortada bıraktılar. Utanmadan, yerinmeden belki de. Düşünmek bile acı.

Ahmet fizik öğretmeniydi… Ahmet vatandaştı… Ahmet erkekti… Ahmet esmerdi… Ahmet kısaydı… Oğullarıydı, yeğenleriydi, kuzenleriydi,torunlarıydı… Ahmet’ti Ahmet… Göremediler mi? Neyi göremediler? Neden göremediler? Utanç nerede başladı, nerede bitti?

Ahmet öldürüldü. 15.7.2008 Yola bir kişi eksik, biraz daha yaralı devam etmeli şimdi. Biraz da Ahmet için severek erkekleri…

cevapla


Çok Üzğünüm
Submitted by Anonim on Perşembe, 17 Temmuz, 2008 - 22:00

Bir an önce katillerinin yakalanıp cezalarını çekmelerini istiyorum. Ahmetler ölümsüzdür.

cevapla


Allah Nur içinde Yatırsın
Submitted by Anonim on Perşembe, 17 Temmuz, 2008 - 15:03

Ben de aileme açıldım (babam hariç) ağabeyime ve anneme gayet modern bir şekilde karşıladılar...

Yazık bir anne ve babanın kanına canına böyle bir şey yaptırmayı/yaptıklarını düşünmek bir genci evladını bu genç yaşında kara toprağa göndermeleri bu kişilerin asıl yatacak yerleri yok Allah yattığın yeri cennet etsin...Arkadaşlarına sevdiklerine sabır versin .... Eğer ki bu olayın arkasında ailen varsa onlara evlat acısının ne olduğunu her gün yaşatsın

Çok üzüldüm :(

cevapla


Seni Unuıtmayacağızzz...'''!!
Submitted by Anonim on Cuma, 18 Temmuz, 2008 - 15:13

ben de aileme açıldım artık iki yüzlü olmaktan yalan söylemekten yorulmuştum.. ben kötü bişey yapmıyordum ben de insandım ben de bir ruh taşıyordum. ben de açılmaya karar verdim hemde en sevdiğim en güvendiğim teyzeme...ama nerden bilebilirdim ki teyzem her şeyi aileme anlatacak diye... hayatımın hatasını orda yapmıştım... iş işten geçmişti... ben de zaman zaman tehtit aldımıştım.. artık yormuştum kardeşimin nefretli bakışları seni öldürürüm demesinden.. ama artık korkmuyorum sonuna kadar savaşıcam ben buyum ben EŞCİNSELİM.. BEN AYIYIM.. ben kötü bir şey yapmıyorum artık ölümden korkmuyorum.. ama öleceksem BİRĞÜN AHMET GİBİ ÖLMEK İSTEMİYORUM.....Seni unutmayacağız. ahmet.. Arieslazybear... YA İSTİKLAL YA ÖLÜMM.. BEN BUYUM BEN EŞCİNSELİM.

cevapla


:(((
Submitted by Anonim on Cuma, 18 Temmuz, 2008 - 18:01

Ahmet'in vefat nedenini annemle paylaştım. İnanamadı ben hala inanamıyorum. Öz çocukları değildir diyebildi sadece... İnsan bunu yapamaz... Belki bir ya da iki kez merhabam oldu çokta yakından tanımadım kendisini ama acısı benim acımdır.. Gece gözümü kapattığımda çıkmıyor aklımdan hala... Allah rahmet eylesin, toprağı bol olsun.

cevapla


Neyi ispatladık? Kurtuldu
Submitted by Anonim on Pazar, 20 Temmuz, 2008 - 20:49

Neyi ispatladık? Kurtuldu mu İslamiyet? Hani Allah'ın verdiği canı Allah'tan başka kimse alamazdı bu değilmiydi gerçek? Ahmet'i vuran aile dini inançları gereği bunu yaptıysa eğer daha büyük bir günah işlenmedi mi? Ne olacak şimdi cehennemde kim yanacak ? Ahmet'i vuran zihniyetin İslamiyette hiçbir zaman yeri yoktur.İslam dini bunu hiçbir zaman onaylamamıştır.Hoşgörüye dayanan insana herşeyden daha fazla önem veren bu din bu katilleri cennetine sokmayacak onları hiçbir zaman affetmeyecek....

ÖMER....

cevapla


yazık çok yazık
Submitted by Anonim on Pazar, 20 Temmuz, 2008 - 20:18

daha 26 yaşında daha yaşayacağı o kadar çok şey vardı ki.namus denilen sözde kutsal sayılan bir hiç uğruna yitip gitti.korkuyorum tanıyamadığım kardeşim sonumun aynı olmasında.bilirim biizm oraların töresine karşı gelinmiyor.lanet okuyorum o ailene ve utanıyorum onlarla aynı dili konuşmaktan.Allah günahlarını affetsin.bizi o kör kurşunlardan korusun

cevapla


seni hiç tanımadım ama
Submitted by Anonim on Cuma, 1 Ağustos, 2008 - 06:14

senin bugüne kadar bir tek ailen arkadaşların olmuş seni sevenlerin hiç yanlız bırakmadı ne kadar göçmüş olsanda bizlerin kalbinde kalıcaksın

cevapla


SENİNLE SICAK BİR YAZ
Submitted by Anonim on Pazar, 31 Ağustos, 2008 - 02:46

SENİNLE SICAK BİR YAZ GÜNÜ TANIŞMIŞTIK ORTAK ARKADAŞLAR SENİ TANIŞTIRDIĞINDA O SICAKLIĞIN VE ENERJİN HİSEDİLMEYECEK GİBİ DEĞĞİLİDİ. HAVUZDA YÜZÜŞÜMÜZ AKLIMA GELİYOR ACI BİR GÜLÜMSEME KALBİMİ ACITIYOR. ŞU AN SONBAHAR YAPRAKLARIMIZ SOLDU ... SENİ UNUTMAYACAĞIMMM C_A_T

cevapla


Kaos GL Dergi 102


Sanat Atölyesi


İnsan Hakları Eğitimi




Duyuru Listesi

Kaos GL haberlerini takip etmek için E-posta adresinizi girmeniz yeterli.



Google Reklam


Kadın Kadına Öykü


LGBT Ünlüler


Muhabirliğe davet


"Canım Ailem"


LGBT Söyleşi


Madiledik!

“Gay'lik toplumsal bir sorun değil, o sapkınlığa giriyor. (…) Kadın erkek ilişkisini yasaklarsan, insan sonunda kendi cinsiyle ilişkiye girmeye başlıyor. Cinsellik içgüdülerle oluşuyor, ihtiyaç olduğu için de bir noktada dışa vurum yaşanıyor. Bu da sapkınlıklara yol açabiliyor.”

  • Biri İpek Tuzcuoğlu’nu durdursun!

“Oğlunun kafasındaki baba resmini yıkarsan, tabii ki anneyi örnek alır. Ondan sonra da kadın gibi davranmaya baslar. Oğlum, bir gün çıkıp da bana bunu söylerse 'Hay, ağzıma tüküreyim beni' der, dönüp kendime bakarım.”

  • Gazetecinin "Oğlunuz ya da kızınız, gelse ve ‘Baba, ben eşcinselim’ dese?" sorusuna İsmail Hacıoğlu’nun verdiği yanıt. En son ‘eşcinsel sperm’i oynayan Hacıoğlu’nun sözleri size de tanıdık geliyor mu?

Diğer Madiler



İmza Kampanyası



Buluşma 2008



Makale


Kampüs Ağı


Tatile Davet!


English - Deutsch - Kaos GL - Dergi - Kütüphane - Kültür Merkezi - Künye - İletişim