27/03/2020 | Yazar: Kaos GL

27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü’nde “biraz gullüm, biraz madilik, azıcık da tarizlik” diyerek 2017’de yola çıkan Küründen Kabare’yi hatırlamaya ne dersiniz?

Dünya Tiyatrolar Günü’nde hatırlıyoruz: Küründen Kabare Kaos GL - LGBTİ+ Haber Portalı

Seyhan Arman’ın yazdığı ve Melisa İclal Yamanarda’nın yönettiği Küründen Kabare tiyatro oyunu, küçük bir çocukken başarılı bir öğrenci olan Serpil’in kendisindeki “farklılığı” ağabeyi, babası ve çevresindekilerin fark etmesiyle yaşadığı psikolojik ve fiziksel şiddete odaklanıyor.

Oyun, toplumsal şiddetin en açık şekline maruz kalan bir trans bireyin hikâyesini bu kez farklılıklar üzerinden değil, benzerlikler üzerinden anlatmayı seçiyor. “Tarihi gerçekten ezilenler yazacaksa, başrol bizim olmalı” diyen ve hayatta kalmak için direnen Serpil’in trajik ama bir o kadar da ironik hikâyesinin gerçek olaylarla kurgulandığı oyun için özel kostüm ve sahne dekoru hazırlandı.

“Küründen Kabare” ile herkesi şaşırtan, duygulandıran, güldüren ama en çok kendini sorgulatan Seyhan Arman, “Ben gerçeğin ta kendisiyim” dediği Serpil karakteri için oyunun ilk kez seyirciyle buluştuğu 2017 yılında şunları söylemişti:

“Küründen Kabare’de bir zamanlar haber bültenlerinde dehşet saçarken gördüğünüz, o çok eğlendiğiniz mekandaki şen şakrak solistliğinden bildiğiniz, yoldan geçerken çaktırmadan süzdüğünüz, cinayet haberlerinde ne de sık rastladığınız… ama transseksüellikle ilgili ne kadar fikriniz, olumlu ya da olumsuz ne kadar önyargınız olursa olsun aslında daha önce hiç tanışmadığınız Serpil’le tanışacaksınız. Küründen Kabare, bu toplumda bir transseksüel olarak yaşamanın hikayesini içerden bir bakışla anlatıyor.”


Etiketler: kültür sanat
Nefret